راه اندازی گرمایش داکت اسپیلت

داکت اسپلیت یکی‌از معمول ترین سیستم های تهویه مطبوع در تراز عالم است , این سیستم همانند اسپلیت دیواری از یک بخش داخلی که به آن هواساز می‌گویند و یک بخش فرنگی یا این که در اصطلاح به آن کندانسور می‌گویند , درست شده شده‌است . هر دو نصیب اسپیلت خانگی بوسیله لوله های مسی به یکدیگر متصل میگردند و این امکان در آن ها موجود است که نیز فعالیت سرمایش و نیز گرمایش محیط را انجام دهند . 

نصب کردن داکت اسپلیت

با اعتنا به به کار گیری داکت اسپلیت در فصل سوز‌و‌سرما و فصل‌زمستان جهت گرم کردن محیط منزل و دفتر کار واجب است نکاتی دارای اهمیت را جهت فعال‌سازی گرمایش داکت اسپیلت یاد آور شویم .

در اولِ فصل سوز‌و‌سرما واجب است برخی از بخش های داکت اسپلیت برسی و تهیه شوند . آشنایی کامل با طرز کار داکت اسپلیتهای گرمایشی و سرمایشی با توجه به فصل مورد استفاده آن

قبل از راه اندازی گرمایش داکت اسپیلت ابتدا می بایست :

فیلترهای باطن اتاق که کنار یونیت داخلی داکت اسپلیت قرار دارا هستند بایستی شستشو داده شوند محل قرار گیری این فیلترها پشت درب داکت اسپلیت و بغل یونیت داخلی میباشد .

خدمت کاران ما همگی سرویس ها و تعمیرات تخصصی داکت اسپیلت را به شایسته ترین صورت ممکن با کمترین هزینه ناخواسته به مشتری انجام خواهند اعطا کرد .
نصب و فعال‌ساز‌ی گرمایش داکت اسپیلت
نصب آن نیاز به علم فنی مرتبط با لوله کشی مسی ( لوله های دربردارنده مبرد ) , عایق کاری و محاسبات مایحتاج جهت کاهش اتلافات و هم چه بسا الامکان بدور از فضای درون ( جهت به دستکم رساندن صدای حرفه ها ) دارااست
روش کار گرمایش داکت اسپیلت :
در خصوص عمل گرمایش دو رویکرد را در مقابل داریم :

ابتدا آنکه سیکل تراکمی در مدار باشد و فقط با تغییر‌و تحول در جهت تکان مبرد ( به کار گیری از شیر اختناق دو طرفه ) جای اواپراتور و کمپرسور عوض شده هوای عبور داده شده از روی لوله های هواساز گرم شود و به محیط رجوع و برگشت داده شود . البته این دستور نیازمند مصرف انرژی الکتریکی بوده که به صرفه نمی‌باشد و هزینه ی متعددی را به صاحب کار اجبار خواهد نمود .

معمولا در فعالیت گرمایش در حالتی‌که که نخواهیم از سیکل تراکمی به کار گیری نماییم ( به دلیل هزینه ی برق بالا ) آب گرم ساخت شده بوسیله پکیج یا این که موتورخانه از کویل درنظرگرفته شده در دستگاه عبور می نماید و با این کار هوای عبوری از روی کویل را گرم می نماید و به محیط منتقل می نماید ( مثل حرفه کویل ) .

در کار سرمایش مبداء مصرفی دستگاه , برق و در فعالیت گرمایش ( به طور توضیح داده شده در ابتدا ) , گاز است .
کولرگازی بهتر است یا داکت اسپیلت ؟
داکت اسپلیت فضای کمتری را اشغال و در هزینه تعمیر و محافظت هم به صرفه خیس است . در رابطه گرمایش کولر گازی نیز شاید شنیده اید که گرمایش ۱۰۰ درصدی ندارد و در اصل یک سیستم یاری گرمایشی به حساب آورده می شود و درصورت اجرای کولر گازی در پروژه های ساختمانی نیاز به اجرای سیستم گرمایشی مستقل مانند رادیاتور یا این که گرمایش از کف را دارااست در حالیکه داکت اسپیلت دارنده گرمایش کار کشته است و نیاز به سیستم کمکی ندارد همینطور در گرمایش داکت اسپیلت صرفا یک لوله رفت و رجوع از پکیج یا این که موتورخانه لوله کشی می شود , در حالی که در رادیاتور پراکندگی لوله و انشعابات آن مضاعف و راندمان گرمایش سیستم داکت اسپیلت خیلی خوب تر از رادیاتور است و در پایان در رابطه بها تمام شده داکت اسپلیت نسبتاً ۲۰ درصد ارزان خیس از کولر گازی با رادیاتور هزینه می شود .
آیا دستگاه داکت اسپیلت نیاز به سرویس سالیانه دارد ؟
داکت اسپلیت ها نیز مثل دستگاه های کولر گازی بجهت آلوده و کثیف شدن کویل آبگرم و اوپراتور و هم کم شدن گاز سالانه می بایست بازدید و خدمت شوند . خدمت داکت اسپلیت ها بصورت سالیانه سبب ساز خودداری از وخیم شدن داکت اسپلیت شده , مصرف برق تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و سوز‌و‌سرما و گرما دهی داکت اسپلیت فراوان می شود .

مقاله ای که شما را با مزایا و معایب داکت اسپلیت ها برای خریدی مطمئن آشنا می کند

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *