حمل خودرو

هر اتومبیل نویی در یک تراز از جا به جایی و رسیدنش به دست مشتری , به وسیله کامیون حمل میشود . برای خودروسازان پوشش دادن فاصله های طولانی کار مشقت نیست . اجاره جرثقیل

حمل خودرو / خودرو بر

هر اتومبیل نویی در یک سطح از جا به جایی و رسیدنش به دست مشتری , بوسیله کامیون حمل می گردد . برای خودروسازان پوشش دادن فاصله های طولانی کار رنج نیست . کامیون های شرکت تویوتا سالیانه حدود ۴۵ میلیون مایل را می‌پیمایند تا ۲ میلیون دستگاه اتومبیل را به دست حدود ۱۵۰۰ برهان فروش تویوتا و لکسوس برسانند . تریلی های خودرو‌بر مدرن , می توانند حداکثر ۱۲ ماشین حمل نمایند . کامیون ها طوری پباده سازی شده‌اند که چهار ماشین سوار طبقه تحت و هشت اتومبیل نیز سوار طبقه بالا بشوند . این تریلی ها مجهز به رمپ های هیدرولیک میباشند . رمپ های هیدرولیک میتوانند بالا و زیر بشوند تا کار تخلیه یا این که نظافت کردن خودورها را راحت بکنند . رمپ ها میتوانند کج و شیبدار نیز بشوند و با قرار دادن رمز یک اتومبیل تحت یک خودرو دیگر , دور و اطراف را ارتقا بدهند . مسوولیت بارگیری و تخلیه خودورها بر عهده راننده تریلی است . این کار به چیدن قطعات یک پازل سه بعدی تشبیه شده‌است , زیرا می بایست با سه مسائل زمان , مقدار خودروها و برنامه‌ریزی بازی کرد . خودرو بر

معرفی تریلرهای حمل خودرو در ایران و جهان

حتماً تا به امروز تریلرهای حمل ماشین را در شهرها و جاده‌های کشورمان دیده‌اید . تریلرهایی که به حمل خودروهای صفرکیلومتر از کارخانه به نمایندگی‌ها میپردازند ; البته احتمالا دیدنی باشد بدانید که‌این تریلرها نیز اشکال مختلفی دارا هستند و در کشورهای متعدد جهان در گونه های و مدل‌های مختلفی ساخته می شوند ; براین اساس در ادامهٔ این مقاله به معرفی گونه های متعدد تریلرهای حمل اتومبیل در تنی چند از کشورهای جهان و اما کشور‌ایران می پردازیم .

خودرو بر

خودروبر اروپایی با گنجایش حمل ۱۱ خودرو

در اروپا طبق معمول جهت حمل تریلرهای خودروبر از کشنده‌های بی‌دماغ به کار گیری می شود . اما این کشنده‌ها به دلیل وزن نه‌چندان بسیار خودروها , عمدتاً از جور کشنده‌های میانگین , تقریبا کم اقتدار و با ادغام ۶×۲ می‌باشند ; ولی تریلرهای خودروبر اروپایی زیاد جذاب و پیچیده میباشند . این تریلرها دارنده ساختاری پیچیده و تعداد متعددی سطح ها متحرک و جک‌های دوچندان می‌باشند که خودروها را جهت به حداکثر رساندن گنجایش حمل به صورت جالبی لابه‌لای یکدیگر قرار میدهند . چه بسا خودروها تا روی سقف مرگ آور نیز قرار می گیرند و به همین جهت کشنده‌های اختصاصی حمل ماشین تمامی از دسته سقف کوتاه می باشند . تریلرهای خودروبر اروپایی بسته به مدل خودروها و مدل تریلر گنجایش حمل ۱۰ تا ۱۲ ماشین را دارا‌هستند و بیشتر آنان سه محور و با چرخ‌های تکی می باشند .

خودروبر آمریکایی با گنجایش حمل ۱۱ ماشین

در ایالات‌متحده در یک طرف حمل تریلرهای خودروبر طبق معمول از کشنده‌های دماغ‌دار به کار گیری میشود که اما در اینجا نیز از اشکال سقف کوتاه می باشند . تریلرهای خودرو بر آمریکایی نیز تقریباً شبیه اروپایی‌ها بوده و ساختار پیچیده‌ای دارا هستند . اما در اینجا به دلیل دماغ‌دار بودن کشنده‌ها , خودروها تا حد قابلیت در راستای جلوی کامیون قرار داده میشوند تا گنجایش حمل ارتقاء پیدا نماید . تریلرهای حمل اتومبیل در ایالات‌متحده بازهم بسته به دسته خودروها و تریلرها ظرفیتی در بین ۹ تا حداکثر ۱۲ اتومبیل دارا‌هستند و کشنده‌های آنان نیز تمامی از دسته ۶×۴ می‌باشند . این کشنده‌ها اختصاصی حمل ماشین بوده و از ابتدا بدین مراد پباده سازی می شوند . تریلرها نیز عمدتاً دو محور با چرخ‌های دوبل می‌باشند . تعرفه حمل خودرو با کفی خودروبر

خودروبر اهل ایران با گنجایش حمل ۶ ماشین

در جمهوری اسلامی ایران همانند بخش اعظم زمینه‌ها ما کماکان به سنت‌ها پایبند باقی مانده و هنوز از تریلرهای بی آلایش و معمولی سابق جهت حمل ماشین به کار گیری می‌کنیم! سال‌های سال بود که در کشور ایران از تریلرهای ساده‌ای با گنجایش حمل ۶ ماشین استعمال میشد البته یک سری سالی است که تریلرهایی با گنجایش بیشتر مورداستفاده قرار میگیرد . تریلرهایی که عمدتاً گنجایش حمل ۸ ماشین را دارا هستند . ولی بیشترین تعداد خودرویی را که نگارنده شخصاً بر روی یک تریلر خودروبر در جمهوری اسلامی ایران دیده‌ام تعداد ۱۰ ماشین بوده است که روی یک تریلر زیاد کشیده قرار گرفته بودند . در جمهوری اسلامی ایران کشنده‌هایی که جهت حمل تریلرهای خودروبر به کار گیری میگردد هیچ فرقی با کشنده‌های دیگر نداشته و از هر کشنده‌ای برای این کار به کار گیری می شود . چه بسا بنز ۱۹۲۴! تریلرها نیز عمدتاً دو محور و با چرخ‌های دوبل یا این که تکی می باشند .

قطار جاده‌ای استرالیایی با گنجایش حمل ۱۹ ماشین

در استرالیا به دلیل جاده‌های طولانی و فارغ از پیچ , از تریلرهای دوچندان طویلی بنام قطار جاده‌ای در زمینه‌های مختلفی همچون حمل اتومبیل به کارگیری می شود . قطارهای جاده‌ای استرالیا در بیشتر موردها دارنده سه تریلر منقطع بوده که به یکدیگر متصل می شوند . تعداد کل محورهای این تریلرها ۱۰ عدد بوده و همۀ چرخ‌های آن‌ها به‌صورت دوبل می‌باشند . این تریلرها ارتفاع دوچندان متعددی داشته و به همین جهت بدور زدن با آن ها طاقت فرسا است . کشنده‌ها دریک سمت قرارگیری ماشین روی سقف از جور سقف کوتاه و با مخلوط ۶×۴ می باشند . قطارهای جاده‌ای استرالیا گنجایش حمل ۱۹ تا ۲۰ ماشین را دارا‌هستند .

خودروبر چینی با گنجایش حمل ۲۰ اتومبیل

چین بزرگ‌ترین مرزوبوم خودروساز عالم است و به دلیل حجم مضاعف بالای ساخت ماشین , تریلرهای خودروبر ویژه‌ای نیز درین مملکت به کارگیری میشوند . این تریلرها ارتفاع مضاعف متعددی دارا هستند و علاوه بر این , در طبقهٔ بالایی آن ها خودروهای به‌صورت دوتایی در کنار نیز قرار می گیرند که گنجایش حمل را تا حد قابل‌توجهی ارتقا می دهد . تریلرهای خودروبر چینی گنجایش حملی دربین ۱۸ تا عدد فوق‌العادهٔ ۲۱ ماشین را دارا‌هستند که چه بسا از قطارهای جاده‌ای استرالیا نیز بیشتر است . این تریلرها به‌صورت سه محور و مجهز به چرخ‌های دوبل میباشند . ولی خودروها روی این تریلرها به‌صورت معمولی و سوای به کار گیری از جک‌ها و سطح ها متحرک چیده می گردند . جهت حمل این تریلرها نیز در بخش اعظم موردها از کشنده‌های چینی سه محور با ادغام ۶×۲ استعمال می‌گردد که محور میانی تا حد متعددی در حدود محور جلو قرار داشته و جهت امداد به پیچیدن راحت‌تر , قابلیت و امکان امر گیری داراست . پتنت جدید ایرباس

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *