تکاپو برای رهایی از آوار زباله های شهری ایلام/وقتی زباله های شهری معضل فراگیر می شوند

خدمت ایلام – سخنان آشکار و هشدار آمیز نماینده اما عالم در استان و امام آدینه ایلام در خطبه های نماز آدینه این هفته ایلام در امر ضعف مدیر شهری ایلام و خصوصاً انباشت آشغال ها در نقاط گوناگون محل ورود های ایلام برخورد بعضی مدیران این استان را در‌پی داشته است . حمل نخاله تهران

آشغال زباله

به نقل از خبرگزاری کردپرس در پی طرح این مورد در خطبه های نماز آدینه ایلام بعضا مدیران استانی دراین باره به تکاپو افتاده و دستکم از روش اظهار لحاظ این مسئله را مورد اعتنا قرار داده اند .
در همین رابطه نائب رئیس کارها عمرانی استاندار ایلام با اشاره به‌این مسئله , عدم تفکیک آشغال های شهری ایلام را یک چالش می داند و خواهان دقت مردمان و مسئولان بدین مسئله شدند .
شاپور پولادی دراین باره به ایرنا ذکر کرد : کارگروه پسماند یک کدام از کمیسیون ها و کارگروه هایی است که در تراز استان و شهرستان به سوی جهت دهی پسماندهای معمولی و نخاله های ساختمانی و عفونی فعال است و سیاستگذاری , طرح ریزی و مصوبات درین کارگروه انجام می شود .

آشغال های همگانی در تراز شهر ایلام به یک چالش تبدیل گردیده اند

او افزود : در جهت باصرفه سازی نخاله های ساختمانی و آشغال ها در مرحله و محل ورود های شهر ایلام می بایست فراخوان همگانی صورت گیرد و بخش محرمانه هم اقدامات حتمی را دراین باره انجام دهد تا ما هم بتوانیم از گنجایش این بخش برای هدایت نخاله ها و رجوع آن ها به چرخه مصرف مردمان استعمال کنیم .
پولادی با اشاره به این که نخاله های ساختمانی و آشغال های همگانی در تراز شهر ایلام به یک چالش تبدیل شده و از شهرداری مراد شده در مشاجره شرکت کردن بخش محرمانه و درسمت باصرفه سازی نخاله های ساختمانی اقدامات اضطراری را انجام دهد . یادآور شد : در مسئله رئیس آشغال های ساختمانی و حمل آن ها در وب سایت نو شغل های خیر و خوبی انجام یافته البته مسئله قابل اهمیت دراین باره تفکیک از مبدا است که نیز یک فعالیت فرهنگی و نیز یک عمل مشارکتی است .
پولادی در پی اظهار‌کرد : شرکت کردن مردمان و شهروندان در مورد تفکیک آشغال ها از مبدا بایستی نهادینه شود بخصوص بانوان منزل دار اصلی به دادن بدین زمینه میتوانند سهم بسزایی در مدیر تفکیک آشغال از مبدا داشته باشند و همانگونه که در شهرهای بزرگ این فعالیت انجام می‌گیرد در ایلام هم ضرورت دارااست .
او تاکید کرد : شهروندان بخصوص کامیون های حمل نخاله های ساختمانی و افرادیکه درسمت ساخت و ساز و تجدید بنا منازل مسکونی در شهر ایلام سرگرم میباشند تخلیه نخاله های ساختمانی آن‌ها نباید در محل ورود شهر ایلام و در اطراف شهری صورت گیرد به دلیل آنکه نیز توهین به مردمان و نیز رفلکس و منظره قابل قبولی ندارد .
پولادی بابیان این که تخلیه این پسماندها علاوه بر نازیبا کردن محل ورود و تراز شهر تهددیدی برای سالم شهروندان است و از دستگاه های قضایی , ارتش نظامی و انتظامی , پلیس راهور و پلیس رویکرد خواهان برخورد با خلاف کاران برابر ضابطه هستیم و امید‌وار‌یم شاهد شرکت کردن مردمان قبلی از برخورد این نیروها باشیم . حمل نخاله ساختمانی در تهران

احداث کارخانه بازیافت آشغال قدمی در جهت محافظت محیط زیست

علاوه بر نائب رئیس عمرانی استاندار ایلام , مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام هم در‌این هفته به‌این زمینه عکس العمل نشان داده و ذکر کرد : گردآوری و دفع پسماندهای شهری و احداث کارخانه بازیافت آشغال قدمی دارای اهمیت در سالم محیط زیست است و می بایست با مدیر درست پسماندها منظره شهر ایلام را تغییر و تحول اعطا کرد .
مازیار سلیمان نژاد افزود : دفن پسماندهای شهری , نخاله های ساختمانی و پسماندهای طبی اعم از موضوعاتی است که در حق تقدم و در امر فعالیت مسئولان قراردارد .
او افزود : قضیه جهت دهی نخاله های ساختمانی یکی مصوبات کارگروه مدیر پسماند است که با دقت به این‌که مکانی برای دفع آشغال های شهری در ناحیه و جایگاهی یگانه رقم خورده کلیه کامیون های حمل نخاله های ساخت و ساز ملزم به انتقال آشغال ها به‌این مکان می باشند .
سرمایه دارها میتوانند به یاری مشکلات آشغال در ایلام بیایند
او یادآور شد : نخاله های ساختمانی که ناشی از عملیات ساخت و ساز و آوار برداری در تراز شهر می‌باشند مشکلاتی را در محل ورود های ایلام به‌وجود آورده و بعضی از کامیون ها هم بدلیل عدم رعایت ضوابط و مقرارت مبادرت به تخلیه نخاله های ساختمانی در محل ورود شهر می نمایند .
سلیمان نژاد بابیان این که یکی دیگر از کارهایی که بایستی در مشاجره بازیافت نخاله های ساختمانی صورت گیرد شرکت کردن سرمایه گذار است , اعلام کرد : درصورتی که سرمایه گذار برای گردآوری , بازیافت یا این که امحاء نخاله های ساختمانی اعلام آمادگی نماید حجم ضایعات های ساختمانی تا حدود متعددی کاهش می بایستی .
او در امر پسماندهای طبابت افزود : با پیگیری های بدون شوخی راجع به پسماندهای هدایت نشده طبی مطب ها و مرکزها درمانی فعلا اکثری از این پسماندها در مرحله شهر ایلام سوق دهی شده و به راءس پسماند های طبابت استان منتقل میگردند . تصادف شدید منجر به واژگونی کامیون حمل نخاله پس از برخورد با دیوار / به همراه تصویر موجب بروز مشكلات زيست‌محيطي شده‌است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با اشاره به اهمیت زیست محیطی طرح بازیافت پسماند , اعلام‌کرد : همه مطب ها و مرکز ها درمانی سری و مدنی هم مبادرت به عقد قرارداد پسماند طبابت کرده و این نقص‌ در تراز شهر ایلام حل شده‌است .
به نقل از کردپرس با این که بخش بخش اعظم ای رئیس شهری ایلام در اختیار شهرداری این شهر است و مدیران این اداره می بایست پاسخگوی همت خویش در این باره باشند , همینطور اکثر انتقادها در این مورد هم متوجه مدیر شهرداری و شورای این شهر است البته مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر تا به امروز واکنشی در این مورد از خویش نشان نداده اند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *