برای خرید یک کولرگازی خوب , به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

ضمن تاکید دوباره بر معمولی بودن قابلیت مدیر بر مخارج برق مصرفی , سفارش های تحت برای خرید کولرگازی ارائه می شود : سرویس کولر گازی پنجره ای

الف . کولرگازی را از مبادی و دکان های دارای اعتبار تنظیم نمائید و حتما کولرگازی دارنده برچسب انرژی A خریداری شود . کابرد این پیشنهاد سبب ساز می شود تا ۴۰ درصد در مخارج برق مصرفی سرمایشی تان صرفه جویی شده و کولرگازی منصوبه مبتلا مشکلات و نقض شود . تعمیرات کولر گازی تهران

ب . گنجایش کولرگازی را متناسب با مساحت فضایی که نیاز به برودت داراست , تعیین نمایید

ج . کولرگازی در سه کلاس حوزه‌ ای گرمسیری , معتدل , سردسیر تقسیم می‌شوند . موقع خرید متناسب با آب و هوای محل معاش خویش کولرگازی را تعیین فرمایید .

** از کولرگازی چه‌طور افتتاح می شود که مخارج برق مصرف کاهش یابد ؟

۱ – نصب اینورتر در کولرگازی پنجره ای سبب ارتقاء بازده آن‌ها می شود

۲ – منزه بودن کندانسور کولرگازی به حیث عبور جریان هوا تا میزان متعددی از جریان برق مصرفی کولرگازی می کاهد .

۳ – نصب کندانسور کولرگازی در سایه منجر خودداری از اتلاف میزان قابل توجهی از انرژی مصرفی آنان خواهد شد . عوامل موثر در کاهش راندمان کولر آبی ؟

۴ – در صورت قابلیت و امکان کولرگازی را در مسیر باد نصب نمائید , چون این کار منجر انتقال حرارت خوب تر در کندانسور شده و در فیض ارتقا راندمان و کاهش مصرف انرژی حاصل خواهد شد .

۵ – کارایی شود محوطه پشت کولرگازی دارنده فضای قابل قبولی جهت گردش هوا باشد .

۶ – درزگیری مطلوب اطراف کولرگازی , قرار نداشتن در معرض تابیدن بی واسطه خورشید , خدمت به موقع و منزه نمودن فیلترهای هوا و رادیاتور , تاثیر به سزایی در کاهش مصرف انرژی الکتریکی دارا‌هستند .

۷ – در شهرهای جنوبی مملکت که دارنده آب و هوای فراوان گرم و مرطوب میباشند , کاشتن یک اصله درخت در حوالی کولرگازی , حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش مصرف انرژی الکتریکی را به همراه خواهد داشت . علاوه بر این که کاشتن درخت در جوار ساختمان ها سبب ساز زیبایی و عایق سوز‌و‌سرما و گرمای ساختمان هم می شود . تعمیر کولر گازی مشهد

۸ – برق مصرفی کولرگازی , همزمان با استعمال از چراغ های کم مصرف ( به دلیل تشعشع حرارتی کمتر این چراغ ها ) به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد .

۹ – کلیه کولرگازی دارنده مرتبه تهیه دما ( ترموستات ) میباشند . لذا با اعتنا به این که شایسته ترین سکو برودت خانه در فصل‌تابستان دربین ۲۰ تا ۲۵ سکو سانتی گراد است , بایستی از سرد کردن بیش تر از حد محل سکونت جلوگیری کرد .

در کولرگازی دوتکه , کمپرسور و کندانسور در واحدی به اسم یونیت فرنگی درنظرگرفته شده گردیده اند . این واحد در بیرون از ساختمان نصب می شود . واحد تبخیر یا این که اواپراتور و شیر انبساط هم در یک واحد به اسم یونیت داخلی درنظرگرفته شده گردیده اند . کولرگازی دوتکه عموماً دارنده دستگاه در اختیار گرفتن از راه و روش بدور هست . هوا را در جهت ورود به محیط خانه یا این که دفتر از روزنه مخصوصی که به خروجی هوا دارای اسم و رسم است می گذرد . به خواسته پرهیز از ورود گرد وغبار و موردها شبیه به باطن محیط خانه یا این که دفتر کار , پشت خروجی هوا , غربال سیمی یا این که اسفنجی تعبیه می شود .

گهگاه احتمالا بر اثر عدم تهیه ترموستات و یا این که ازدیاد گاز شارژ شده اواپراتور و یا این که جزو لوله برگشتی برفک یا این که یخها ذوب شوند و در فیض آب از جداره هایکولرگازی سرریز نماید . برای پیشگیری از این خلل ترتیبی اتخاذ شده‌است که در صورت پیدایش وضعیت فوق , آب به بیرون از کولرگازی سوق دهی شود . این وظیفه بر عهده سینی پایین کولرگازی است . در منتخب از سینی , لوله مخصوصی درنظرگرفته شده که‌این آب ها از آن بیرون میشوند . برای دوری از ریزش آب , عموماً به لوله مذکور شیلنگی پیوند می خورد و با قرار دادن آن بر روی تراز زمین از متفرق شدن ذرات آّب در محیط پرهیز می شود .

شیوه سرماساز در کولرگازی :

چگونگی تولید سوز‌و‌سرما در بخش اعظمی از وسایل سرماساز نظیر کولرگازی , فریزر , آب سرد کن , و . . . شبیه است , در کولرگازی , همانند یخچال فریزر , از تبدیل گاز به مایع بوسیله ارتقاء فشار و در سود ایجاد سوز و سرما که در اثر تبدیل مایع به گاز ساخت می شود . چهت نیل به انگیزه متبوع ( خنک نمودن محیط ) به کارگیری می نمایند . فقط تفاوت را می توان در خنک کردن کندانسور ( رادیاتور ) دانست که در کولرگازی بوسیله هوای دمیده شده بر روی آن گرمای ضروری گرفته می شود . در حالی که در فریزر برای داشتن هوای خنک از دمیدن هوا بر روی اواپراتور استعمال میشود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *