انواع مختلف کولر آبی

کولرآبی و انواع مختلف آن

کولر آبی

کولرهای آبی رنگ نظیر اکثری از اثاثیه و امکانات دیگر براساس مدل کاربری و به کار گیری موردنیاز از آن‌ها به اشکال مختلفی به شرح پایین تقسیم می‌گردند :

کولرهای آبی رنگ پرتابل یامتحرک , همان گونه که از اسم آن معلوم است امکان جا به جایی و پرتابل بودن را دارااست . مخزن این کولر یا این که به طور دستی مالامال می شود و یا این که امکان اتصال بی واسطه به شلنگ و شیر آب را دارااست .

کولر آبی رنگ ثابتکه رایج ترین مدل کولر آبی رنگ است به جهت داشتن بعدها پهناور بر روی پشت بام یا این که ایوان یا این که برخی در ایوان نصب میشود و با به کار گیری از شبکه کشی میتوان از هوای خنک آن سود مند شد .

کولرهای آبی رنگ اثبات , از حیث طرز خنک کنندگی هوا , به دو مدل کلی کولرانواع کولر آبیهای آبی رنگ عادی ( با پوشال ) و کولرهای آبی رنگ سلولزی تقسیم میشوند .

همان گونه که میدانیم در کولر آبی رنگ عادی , با ریزش آب روی پوشال ها و عبور هوا از در بین پوشال های تر , هوای خنک تولید می شود و اما پوشال بعداز دوران کمتر از یک ماه پیوستگی خویش را از دست میدهد و خالی شدن پوشال در بعضا نقاط , سبب ساز کاهش بازده خنک کنندگی در کولرهای آبی رنگ عادی و پوشالی میگردد .

در کولر آبی رنگ سلولزی به جای پوشال از پد های سلولزی به کار گیری میگردد که بدلیل پیوستگی حجمی سلولز نسبت به پوشال تامین هوای خنک در کولرهای سلولزی به طور خوبتر و پیوسته تری انجام میگردد .

به کار گیری از پد سلولزی بجای پوشال در کولر های آبی رنگ , بدلیل خواص جذب اکثر آب نسبت به پوشال و همینطور قرارگیری لایه های منظم , موج دار و یکنواخت سلولز در کنار نیز , توزیع یکنواخت آب بر روی پد سلولزی و در فیض وجود بیشترین مرحله تماس اثر گذار دربین هوای عبوری و مرحله مرطوب پد سلولزی , سبب ساز تولید خنکی بخش اعظم ( حدود ۲ تا ۳ جايگاه سانتیگراد بخش اعظم از کولرهای با پوشال ) و عدم انتقال ذرات آویزان هوا و باکتری ها به درون شبکه کولر میگردد .

کولر آبی رنگ با حرفه هوادهی پروانه ای یا این که آکسیال : در‌این مدل کولرهای آبی رنگ که مستقیما در محل پنجره قرار میگیرند , صرفا قابلیت و امکان هوادهی بی واسطه و سوای قابلیت و امکان عبور هوا از شبکه موجود است . ( بطور کلی نصب حرفه سانتریفیوژ در کولرهای آبی رنگ اثبات جهت غلبه بر افت فشار عبور هوا از داخل شبکه های هوای کولر انجام می پذیرد ) , ولی چنانچه مایل به به کار گیری بی واسطه و سوای شبکه کشی از کولر آبی رنگ برای هر محل باشید میتوانید از اشکال کولر های آبی رنگ با حرفه آکسیال ( پنجره ای ) که ارزش آن‌ها تقریباً نصف ارزش کولر های آبی رنگ مرسوم میباشد به کار گیری نمایید . ( اما فراموش نکنید که جهت تامین هوای جدید این کولرهای آبی رنگ هم می بایست این کولرها در فضای بیرونی ساختمان نصب شوند ) مدل پرتابل این کولرها هم می بایست در محلی قرار گیرد که پشت آن , هوای آزاد خارج از اتاق جریان داشته باشد . به این ترتیب کولرهای آبی رنگ با حرفه هوادهی آکسیال ( پنجره ای ) صرفا در مواقعی قابل به کار گیری می‌باشند که هوای خنک آن‌ها از دهانه خروجی هوای کولر مستقیما و سوای شبکه کشی به فضای متبوع دمیده شود .

سرویس کولر آبی تهران

تقسیم بندی کولرهای آبی از نظر هوادهی

سرویس کردن کولر آبی

 

 

.

۱ . کولرهای آبی رنگ که دهانه هوای خروجی یا این که شبکه هوادهی آن‌ها در یکی اضلاع کناری کولر آبی رنگ قرار گرفته اند و هم کولرهای هوادهی از بالا که شبکه هوادهی آن‌ها در سقف کولر قرار گرفته است .

۲ . کولرهای آبی رنگ هوادهی از بالا : این کولرهای آبی رنگ که مطلوب ترین تعیین جهت نصب در بالکن یا این که ایوان واحدهای مسکونی می‌باشند , اولا قابلیت و امکان خنک نمودن هوای محل ورود از هر چهار جهت کولر را دارا می‌باشند و ثانیا در شکل نصب در بالکن یا این که ایوان , با اعتنا به هوادهی از بالا , دارنده قابلیت و امکان شبکه کشی ریلکس تری می‌باشند . تعمیر آبگرمکن ایستاده و تعمیر آبگرمکن دیواری خزانه فلاح جنوب تهران

نکته قابل توجه درباره‌ی فعال‌ساز‌ی کولرهای آبی رنگ با اعتنا به آمار برق گرفتگی های سبب ساز به فوت در خدمت کولرهای آبی رنگ این که قبلی از خدمت سالیانه یا این که فصلی آن‌ها مطلقا کلید برق دستگاه را خاموش نمایید یا این که از سرویسکاران زبده امداد بگیرید .

قابل ذکر است کولرهای آبی رنگ با هوادهی از بالا در هر دو مدل کولر آبی رنگ با پوشال و کولر آبی رنگ با سلولز ساخت و عرضه میگردند .

 

سرویس و تعمیر آبگرمکن تخت طاووس مرکز تهران

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *