انواع مختلف حفاری چاههای فاضلاب

یکی از موردها حیاتی در صنعت ساختمان , سیستم دفع فاضلاب بوده که به دو شکل سیستم فاضلاب شهری و سیستم چاه اجرا میگردد . اما در کمال تاسف به جهت ضعف و نقصان سیستم فاضلاب شهری‌ , کماکان از طریق چاه مستعمل که اما مضرات زیست محیطی و تندستی آن بر کسی پوشیده وجود ندارد .

 

‌انتخاب مدل دفع و چاه بستگی به متاع خاک و مدل زمین و مرحله آب ذیل زمینی حوزه‌ داشته و در مناطقی که خاک آن به حد نصاب شن و ماسه یا این که خرده سنگ داشته باشد از چاه جذبی و در مناطقی که خاک آن دربردارنده رس مضاعف یا این که خواص باتلاقی بوده یا این که مرحله آب ذیل زمینی بالا باشد ( در شکل عدم وجود سیستم فاضلاب شهری ) از چاه ( مخزن ) سپتیک به کارگیری میگردد .

‌حفاری چاه فاضلاب  : چاه جذبی

حفاری چاه

چاه جذبی از سه بخش ذیل تشکیل‌شده شده‌است .

‌گلدانی

حفاری چاه فاضلاب

به دهانه چاه که صورت گلدون داشته ( مخروطی یا این که قیفی ) گلدونی گویند و در واقع گلدونی محل گردآوری فاضلاب و استقرار انتهای لوله‌های فاضلاب و وظیفه ساماندهی فاضلاب به چاه را دارااست .

حفاری چاه فاضلاب : میله

چاه فاضلاب

 

چاه به قطر ۸۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر که تا مرحله لایه نفوذ پذیر خاک عمق داشته را میله گویند . اما خوبتر است جهت کاهش اثرات منفی حفر چاه بر بنا ساختمان‌ , همواره دستکم عمق میله ۶ متر باشد .

چاه بازکنی شهرک لاله

حفاری چاه فاضلاب  : انباره چاه

مخزن گنبدی صورت چاه که در لایه نفوذ پذیر خاک حفر میگردد را گویند و وظیفه آن گردآوری فضولات و جداسازی آب از فاضلاب به وسیله نشت در لایه‌های نفوذ پذیر خاک است .

انباره چاه فاضلاب

اضطراری بذکر است حتماً می بایست آب باران و سطحی از چاه فاضلاب انسانی قطع بوده و خوبتر است حد الامکان چاه مرتبط با آب باران از چاه فاضلاب انسانی به دور باشد . تعمیر و نصب توالت فرنگی منطقه تهران فوری

محاسبه حجم انباره چاه جذبی فاضلاب

حفاری چاه

چاه جذبی یکی‌از روش‌های سنتی دفع فاضلاب انسانی است که همچنان در بخش ها دارنده زمین آبکش و مرحله آب‌های زیرزمینی ذیل زمینه به کارگیری قرار میگیرد . اما ورود بی واسطه فاضلاب به چاه جذبی سوای هیچ نوع عملیات پیش تصفیه‌ , امکان این نوع چاه‌ها را در کاهش آلودگی فاضلاب به شدت کاهش میدهد که‌این دستور موجب آلودگی منابع آب زیرزمینی میگردد .

لوله کش خزانه فلاح جنوب تهران

حجم انباره چاه

لذا به کارگیری بی واسطه از چاه حذبی برای دفع فاضلاب پیشنهاد نمیشود . اتصال به سیستم فاضلاب شهری در شکل دسترس بودن و یا این که به کارگیری از پکیج‌های فاضلاب مجهز به حرفه هوادهی که فرآیند تصفیه فاضلاب در آن ها با امداد باکتری‌های هوازی و در فیض با کاهش بوی فاضلاب شکل میگیرد . روش‌های مطمئن‌تری در این مسیر محسوب میشود .

حفاری چاه در تهران

در شکل تعیین چاه جذبی تحت عنوان آیتم دفع فاضلاب انسانی می‌بایست فاضلاب را آغاز به درون یک انباره تعفن ( سپتیک تانک ) ساماندهی نمود تا با تولید تاخیر و ایستایی در جنبش فاضلاب به دوران تقریبی ۲۴ ساعت , لجن جانور در آن ته نشین شده و آنگاه آب باقی‌مانده به چاه جذبی ساماندهی شود .

با اعتنا به فرآیند هضم لجن در چاه جذبی و سپتیک تانک با به کارگیری از باکتری‌های بی هوازی , بوی نامناسبی ملازم با گازهای قابل انفجار از این دو سیستم متصاعد میگردد که می‌بایست حتماً با در حیث تصاحب کردن لوله ونت جدا با سایز دستکم ۴ اینچ به محوطه آزاد و به دور از محل اسکان ساکنین مثلاً به محوطه بام ساختمان , تخلیه شود . ضمناً اتصال لوله‌های آب باران به چاه جذبی فاضلاب هم کاملاً غلط بوده و می‌بایست انقطاع از آن احتراز شود چون در هنگام بارش باران به یک دفعه حجم متعددی از آب وارد سپتیک تانک یا این که چاه حذبی شده و موجب بر نیز تناول کردن اکوسیستم موضعی باکتری‌های بی‌هوازی و نقص‌ در فرآیند هضم لجن و همینطور بر نیز تناول کردن لجن و متصاعد شدن بوی غیر مطلوب فاضلاب و پخش آن در محوطه ساختمان میگردد .

سپتیک تانک

این چاه از مصالح نفوذ ناپذیر و مقاوم در قبال خوردگی اعم از بتن یا این که مصالح ساختمانی یا این که پلی اتیلن , مواد پلیمری , غیره تشکیل شده است‌ وظیفه آن مراقبت و مراقبت فاضلاب و عدم اذن نشت از آن است . ‌این چاه‌ها می‌بایست در دوره‌های کوتاه و معین به وسیله تانکرها یا این که دستگاه‌های منحصر تخلیه شوند .

حفاری چاه  فاضلاب : سپتیک تانک

چاه‌های سپتیک در دو مدل یک چکیده یا این که یکسری چکیده تقسیم میشوند که‌این تقسیم بندی مبنی بر بخش بندی داخلی سپتیک است . به گونه‌ای که در‌حالتی که سپتیک دربرگیرنده یک قسمت باشد , اضطراری است با به کارگیری از دیوارهای کوتاه تحت عنوان موج گیر سرعت جنبش فاضلاب در ان را کم کرده تا قابلیت و امکان انقطاع شده آب از مواد آویزان در فاضلاب تولید شود که به مرور عصر فضولات بصورت لجن در کف مخزن عده خواهند شد .

حفر چاه در تهران

در سپتیک‌های یکسری بخش , با تولید دو یا این که یکسری اتاقک به نیز دارای ارتباط در سپتیک , قابلیت و امکان جداسازی آب از فضولات و گردآوری فضولات در اتاقک‌های ابتدایی را آماده میسازند .

اشکال چاه سپتیک‌

این چاه‌ها از دو مدل یک چکیده یا این که یکسری چکیده تقسیم میشوند که‌این تقسیم بندی مبنی بر بخش بندی داخلی سپتیک بوده است .

چاه سپتیک یک بخشی‌

در‌حالتی که چاه سپتیک دربرگیرنده یک قسمت باشد به آن سپتیک یک چکیده میگویند . ‌ اضطراری است با به کارگیری از دیوارهای کوتاه تحت عنوان موج گیر سرعت جنبش فاضلاب در ان را کم کرده تا قابلیت و امکان قطع شده آب از مواد آویزان در فاضلاب تولید ش ودکه به مرور عصر فضولات بصورت لجن در کف مخزن عده خواهند شد .

چاه سپتیک دو بخشی‌

در سپتیک‌های یکسری بخش با تولید دو یا این که یکسری اتاقک به نیز دارای ارتباط در سپتیک قابلیت و امکان جداسازی آب از فضولات و گردآوری فضولات در اتاقک‌های ابتدایی را آماده میسازند .

جنبه‌های منفی چاه سپتیک‌

جنبه‌های منفی چاه سپتیک‌ نسبت به مدل جذبی کمتر است , بدین برهان که فاضلاب و آب‌هایی که آلودگی دارا هستند را وارد سفره‌های ذیل زمینی نمیکند . ولی با این وجود هم جایگزین کانال فاضلاب و روش‌های نوین تصفیه فاضلاب نخواهد شد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *