استفاده بهينه از کولربراي تامين هواي سالم

استفاده بهينه از کولربراي تامين هواي سالم/ تعمیرکار کولر گازی تهران

سيستم‌هاي هواساز , کولرهاي آبي و ديگر اسباب و اثاث شبیه , بجهت قرار داشتن در فضاي گشوده و مکانيسم کار ويژه خویش به صورت مداوم در معرض گرد و خاک , ذرات آویزان و همچنين کارداران باکتريايي , ويروسي , قارچي و ساير ميکروارگانيسم‌هاي زیان آور براي آدم قرار دارا هستند .
تحقيقات صورت گرفته و حتي تجارب اکثريت به کارگیری کنندگان نشان مي‌دهد که ساکنين ساختمان‌هاي داراي سيستم‌هاي هواساز و کولر‌هاي آبي از سردرد‌ها , گرفتگي بيني , گلودرد , عطسه , سرفه حتي گاهي تهوع و استفراغ , ایراد در تمرکز حواس و بيماري‌هاي عفوني مزمن تنفسي مشقت مي‌برند که علت آن , آلودگي اين سيستم‌ها با کارداران متعدد و ميکروارگانيسم‌هاي بيماري زا میباشند .  تعمیرکار کولر گازی تهران
عدم تابیدن بدون نقص آفتاب به درون کولر‌ها و وجود رطوبت , پوشال , گرد و غبار و ساير فاکتور‌ها , محيط داخلي کولر‌ها را محل مناسبي براي پرورش و تکثير عامل ها بيماري زا مي‌کنند .
کولرهاي آبي يکي از محل‌هاي تجمع باکتري‌ها , قارچ‌ها و . . . به شمار مي‌روند و اين کارداران با جريان هوا به راحتي خویش را به فضاي داخلي خانه مي‌رسانند . اين مشکلات به ویژه در ابتداي آغاز به کار گیری از کولر است که در حقيقت‌‌ به عبارتی ابتداي آغاز فصل گرما است . افراد و صاحبان منازل و اماکن کولرهاي خویش را بعداز گذراندن يک زمان تقريبا ۷ – ۶ ماهه , مجدد مهیا سازي و خط مش اندازي مي‌کنند , زیرا در حین ايامي که دستگاه کار نمي‌کرده گرد و غبار و خاک به تدريج در پوشال‌ها و کف کولر انباشته شده , همچنين رطوبت ناشي از بارندگي‌ها منجر ايجاد محيط مساعد و انباشته شدن آلوده و کثیف کننده‌هاي زيادي شده که به رغم شست وشوي پوشال‌ها و درون بدنه گشوده نیز بخشي از آلودگي‌ها باقي باقیمانده و آلودگي محسوسي در هواي ورودي به منازل و اماکن وجود خواهد داشت .

براي نگهداری سلامتي ساکنين منازل و اماکن و مهيا کردن هواي سلامت و پرهيز از هرگونه آلودگي‌هاي ناشي از آلودگي پوشال‌ها و بدنه داخلي کولر نیز امري ضروري است و نیز خيلي معمولی و سهل و آسان . براي اين مراد بايد اقداماتي به شرح زير صورت گيرد :

خوبتر است نخستین پوشال‌ها تعويض و يا دست کم عالی شسته شوند , سطح ها داخلي و کف کولر نيز بايد با آب تميز شسته شود .

به آب مخزن کولر از محلول ضدعفوني کننده سانوسيل که براي بشر بي‌ضرر بوده , خطرها سرطان زايي ندارد و براي محيط زيست نیز مشکلي ندارد به ميزان ضروری افزوده شود . نصب کولر آبی

بازه ۱۵ دقيقه صرفا پمپ کولر را جهت گردش بدون نقص آب محتوي مواد ضدعفوني کننده در روي پوشال‌ها روشن مي‌کنيد تا پوشال‌ها عالی ضدعفوني گردند .

درحال حاضر چنانچه مي‌خواهيد از کولر به کارگیری کنيد کولر مهیا است . با اين کار معمولی بخش عظيمي از آلودگي‌هاي کولر برطرف شده و به باطن منازل و اماکن هواي تميز و سالمي وارد خواهد شد .
براي اطمينان بيش‌تر هر ماه يک توشه از محلول ضدعفوني کننده مطمين با خصوصیات فوق به آب کولر بیشتر نماييد .

در هرصورت بدانيد :

هواي شهر علاوه برآنکه حاوي گونه های گرد و خاک , ذرات آویزان و دودهاي گوناگون است درضمن حاوي گونه های باکتري‌ها , ويروس‌ها , قارچ‌ها و . . . نيز میباشد .

کولرهاي آبي و سيستم‌هاي هواساز , هواي آلوده و کثیف به مواد فوق را از محيط با فشار به طرف باطن خویش مي‌کشند .

درون کولر‌ها به جهت عدم تابیدن نور و روشنایی آفتاب و وجود رطوبت , پوشال و گردوخاک محيط تماما مساعدي براي رویش ميکروب‌ها و قارچ‌ها میباشند . تعمیر کولر گازی مشهد

آلودگي‌هاي جان دار در باطن کولر با جريان هوا مي‌تواند در درون فضاي اماکن و منازل شما دور از هم شود .

بخشي از سردرد‌ها , گرفتگي بيني , گلودرد , عطسه , سرفه و . . . که هنگام به کارگیری از هواي کولر عارض مي‌گردند , ناشي از آلودگي‌هاي هواي حاصله از کولر است .

همگی اين آلودگي‌ها و مشکلات را با استعمال از محلول ضدعفوني کننده سانوسيل D9 به راحتي مي‌توان از بين پیروزی و هواي سلامت و خنک براي فضاي اماکن و منازل شما تامين کرد .

تعمیرکار کولر گازی تهران

چرا خازن کولر گازي همیشه معيوب مي‌شود؟/ تعمیرکار کولر گازی تهران

يکي از ايرادت رایج کولر گازي سوختن و عدم کارکرد خازن کولر گازي مي‌باشد , در برخي زمان ها سوختن و معيوب شدن خازن کولر گازي همیشه و با مسافت زماني کم ( خازن کولرگازي تند تند حاد مي‌شود ) صورت مي‌دهد .

حالا به دلايل اصلي معيوب شدن خازن کولر گازي ( وخیم شدن خازن کولر گازي ) مي‌پردازيم , بیشتر دلايل معيوب شدن خازن کولرگازي عبارتند از :

قدمت ( ساعت کارکرد ) :

همگی خازن‌ها براي قدمت مشخصي طراحي شده‌اند دست اندرکاران مختلفي مي­‌توانند اين قدمت را کاهش و يا افزايش دهند . تعمیرکار کولر گازی ولی هنگامي که قدمت خازن افزايش مي‌يابد از درون سعی آن کاهش مي­‌يابد و به مرور ظرفيت خازني خویش را از دست مي­‌دهد .

دماي کار کرد کولر گازي :

تجاوز از محدوده دمايي که خازن براي کارکرد در آن محدوده طراحي شده‌است ارتفاع قدمت آن‌را کاهش مي­‌دهد . در وضعیت کلي , موتورهايي که در محيط­ هاي داغ کار مي­‌کنند و يا در محيط­ هاي با تهويه کم مورد به کار گیری قرار مي­‌گيرند . تعمیرکار کولر گازی تهران ارتفاع قدمت خازن به ميزان قابل توجهي کاهش مي­‌يابد با بهبود خنک سازي موتور و خازن مي­‌توان ارتفاع قدمت خازن را افزايش بخشید . کولر گازي اينورتر در چه زماني مفيد است؟

جريان :

خرابي موتور منجر بیشتر توشه خازن مي­‌شود . اين مورد معمولا به‌تدریج چهره مي­‌دهد . در حالتي که موتور به طور جزيي و يا کلي در سيم پيچ‌ها مبتلا آسيب شود . يا موتور متحمل بیشتر توشه گردد جريان افزايش يافته که اين نیز در جاي خویش بر قدمت خازن تاثير مي­‌گذارد .

ولتاژ ورودي به کولرگازي :

اين استدلال به تنهايي در کاهش ارتفاع قدمت خازن اثر داراست . ولتاژ روي خازن دایم کار نبايد از ولتاژ نامي نوشته شده بر روي آن تجاوز نماید . به صورت کلي کاهش ولتاژ منجر افزايش شدت جريان ( آمپر ) مي‌شود و طبيعتا افزايش شدت جريان آمپر کولر گازي سبب ساز افزايش دما مي‌شود . براي نمونه در صورتی اذن دهيم خازني با اندازه نامي ۴۴۰V در ۴۵۰V کار نماید احتمالا قدمت خازن تا ۲۰ % کاهش يابد . در ۴۶۰V قدمت خازن ۵۰ % و در ۴۷۰V ولت ۷۵ % ارتفاع قدمت خازن کاهش مي­‌يابد و به همين منوال ادامه پيدا مي‌کند . با کار کردن خازن در ولتاژي کم‌تر از ولتاژ نامي آن مي­‌توان ارتفاع قدمت خازن را افزايش بخشید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *