آموزش صحیص نحوه نصب کولر آبی از مبتدی تا پیشرفته برای همه ی افراد

نصب کولر آبی شایسته ترین روش برای خنک کردن منزل تان فارغ از پرداختن هزینه بیشتر برای تهویه هوای مرکزی است . کولر آبی هم به عنوان کولرهای تبخیری هم شناخته گردیده اند که هوای گرم اتاق را به داخل خویش با امداد پدهایی شناور در آب می‌کشد . زمانی که آب بخار می شود , هوا خنک می شود . هوای خنک شده بعد به داخل اتاق از روش یک دمنده برمی گردد . در‌این متن ما دستورالعملی برای نصب و تعمیر کولر آبی در هر اتاقی در منزل تان استفاده نمایید . براي خريد كولر به چه مواردي بايد توجه داشت؟

نصب کولر آبی

پنجره ای را انتخاب نمایید که میخواهید کولر آبی را در آن جا نصب فرمایید . پنجره نباید با هر چیزی که برای انتقال جریان هوا تداخل تولید می نماید پوشیده شود . اطمینان داشته باشید که دیوار و قسمت های ذیل پنجره به مقدار کافی پایداری دارا هستند و توانا به تحمل وزن کولر آبی میباشند . در حالتی‌که که نیاز به حمایت بیشتری دارید , سه تا چوب را از قطعه ایی ۲*۴ برش دهید و اینها را به دیوار در تحت پنجره نصب فرمائید و به طور عمودی جهت تهیه و تنظیم از ذیل آن را مطابق با تراز جنبش دهید .
اندازه کولر آبی را برای اطمینان از تناسب آن با پنجره ایی که گشوده است , میزان گیری نمائید . قطعه ایی چوب به ضخامت یک اینچ را برای اثبات کردن انتهای کولر آبی ببرید . این ورقه را با یاری پیچ هایی در جای خویش نصب کنید .

نصب کولر آبی

همکاری داشته باشید که به شما در بال و پر آوردن کولر آّبی و قرار دادن آن بر روی ورقه چوبی نصب شده امداد کند . در محل و خارج از خانه آغاز به قدرم زدن نمائید تا اتصالات مرتبط با هر سمت از کولر آبی رنگ را بتوانید بررسی فرمایید . از سطحی برای اطمینان از صاف بودن کولر آبی استفاده فرمائید . زمانی که کولر آّبی به طور مرحله جای‌دارد , هر زنجیر را علیه قلابش در بخش خارجی ساختمان قرار دهید . این نقاط را هم در بخش داخلی منزل معین کرده و قلاب را به زنجیر مقابلش وصل فرمایید . هر زنجیره علیه قلاب خودش قرار دهید تا کولر آّبی در جای خویش اثبات گردد . کولر آبی را به کاغذ چوبی با امداد پیچ و نصب کردن در جای خودش ایمن نمایید .

به داخل منزل بروید و پنجره را ببندید به دسته ایی که فضایی بین کولر آبی‌رنگ نصب شده و پنجره وجود نداشته باشد . بودن مسافت در چهارچوب پنجره به کولر آّبی زخم وارد می نماید . پنجره را در موقعیت بسته قرار دهید و برای پر کردن مسافت مو جود از نوار عایق در امتداد دهانه پنجره به کار گیری نمایید . بعضا از کولر آبی قسمت های جانبی و اضاافی دارا هستند که می‌توانند هر فضاای جانبی مرتبط با هر قسمت را بپوشانند . در صورتیکه که خلأ بزرگ کاملا بوسیله قسمت های جانبی لبریز شده‌است , پنل یا این که صفحه ها چوبی با ضخامت یک اینچ را میزان گیری و برش بزنید تا جلوی این فضای باز را بگیرد . از پیچ های چوبی برای اتصال این صفحه های به بخش بیرونی خانه استفاده فرمایید . مخزن کولر آبی را با آب لبریز فرمائید و آن را به پریز برق وصل فرمائید .

نکته ها و هشدارها

مقدار پنجره را در موقعیت باز و پیشین از خرید کولر آّبی اندازه گیری فرمایید . انتخاب کولر آبی با میزان مطلوب سبب ساز به کاهش اندازه فضای پوشیده شده یا این که لبریز شده با فوم می شود .
برای جلوگیری از آسیب و جراحت , معمولا برای بلند کردن و بالا بردن کولر آبی رنگ درخواست امداد فرمائید . کولر آبی رنگ ممکن نیست به طور کارآمد و موءثر در اقلیم های مرطوب و رطوبتی کار نمایند . هنگامی که هوا نسبتاً اشباع از رطوبت می باشد , آب درون کولر آبی قوی به بخار شدن نیست . فقط از واحدهاي داراي پروانه كسب تعميركار بخواهيد

نصب کولر آبی

چطور ابعاد مناسب برای کولر آبی را تخمین بزنیم

کولرهای آبی که برای کلیه شناخته شده می‌باشند برای خنک کردن خانه در اقلیم هایی با آب و هوای گرم و کم آب استفاده می گردند . کولر آبی میتوانند نسبت به کولرهای گازی ( تهویه مطبوع ) تا ۷۵ درصد انرژی کمتری مصرف نمایند که‌این دستور آن‌ها را تبدیل به ابزاری مطلوب برای خنک کردن منازل می نماید . بعلاوه کولر آبی رنگ به دلیل این که فناوری بکار رفته در آن‌ها بی آلایش است از کولرهای گازی ارزان خیس می‌باشند . میتوانید با تعدادی محاسبات معمولی بعدها یک کولر آبی رنگ مطلوب برای منزلتان را معلوم فرمائید .

ارتفاع , پهنا و طول هر اتاقی که می‌خواهید خنک شود را میزان گیری کرده و مقدار ها را یادداشت نمایید .
برای بدست آوردن بعد ها اتاق در مبنای متر مکعب ارتفاع , پهنا و طول تا سقف اتاق را درهم ضرب نمائید . مثلا اتاقی به ارتفاع ۴ و پهنا ۴ و طول ۳ دارنده حجم ۴۸ متر مکعب است .

بعد از آن بعدها مرتبط با حجم همگی اتاق ها را با نیز توده فرمایید تا مقدار کل فضایی که می‌خواهید خنک شود معلوم شود .
مقدار حجم کل دور و بر را تقسیم بر ۲ فرمائید . عدد به دست آمده مترمکعب بر دقیقه است که اضطراری است کولر آبی شما با این نرخ دور و بر را خنک نماید . مثلا برای فضایی به میزان حجم ۱۵۰ متر مکعب نرخ خنک کردن کولر آبی می بایست ۷۵ یا این که بیشتر باشد نصاب کولر آبی تهران

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *