آشنایی با اصول اولیه لوله كشی ساختمان

شناخت با اصول اول لوله كشی ساختمان
برای ساختمان های مسكونی و اداری می بایست آب خالص سلامت گوارا با اتصالاتی عاری از خطر جریان معكوس یا این که پس مكش تامین كرد .

میزان فشار کافی و ذخیره سازی اب در لوله کشی

در ساختمان ها یی كه خدمت و اسباب و اثاث بهداشتی دارا هستند آب می بایست به مقدار و با فشار كافی تامین شود تا این اسباب و اثاث همواره به نحو مناسب كار کنند . تخلیه چاه و لوله بازکنی خیابان بهمن گرگان

آبگرمكن ها و دیگر دستگاهای گرمایشی و ذخیره سازی آب می بایست طوری پباده سازی و نصب شوند كه از هر نوع انفجار ناشی از ارتقا بیشتراز حد دمای آب در امان باشند .

در جایی كه امكان دسترسی به شبكه فاضلاب بهداشتی شهری آماده باشد فاضلاب ساختمان های مسكونی را می بایست به آن متصل كرد .

وسایل بهداشتی لوله كشی می بایست از موادی ساخته شوند كه استوار و مقاوم در قبال خوردگی و با سطوحی غیر جاذب و عاری از جرم گرفتگی مخفی باشند . فضاهایی كه در آنان خدمت های بهداشتی قرار دارا هستند می بایست دارنده تهویه و نور كافی باشند .

لوله كشی ساختمان

لوله کش شهرک وحدت کرج

نزدیکی واحد های مسکونی نزدیک به خطوط فاضلاب

توصیه می شود كه واحد های مسكونی كه در نزدیكی خطوط فاضلاب بهداشتی قرار دارا هستند و یا این که خویش دارنده شبكه فاضلاب محرمانه می باشند برای رعایت بهداشت همگانی و شخصی دست‌کم دارنده یك توالت یك گرمابه با وان یا این که دوش آب و یك ظرفشویی ( سینك ) آشپزخانه باشند . دیگر ساختمان های مسكونی هم از جمله اینكه به شبكه فاضلاب همگانی و یا این که محرمانه متصل شوند می بایست دست‌کم یك دستشویی و یك توالت داشته باشند .

لوله كشی ساختمان

شرایط طراحی و نصب سیستم های فاضلاب

موقعیت پباده سازی و نصب سیستم های فاضلاب بهداشتی می بایست طوری باشند كه بتوانند هرز آب و فاضلاب ذی‌ربط را از هریك از وسایل بهدشتی سوای تولید هر نوع آلودگی گرفتگی مسیر و باقی گذاردن پسماندهای جامد در درون لوله فاضلاب به محل های رقم خورده انتقال دهند . روزنه های بازدید می بایست به تعداد كافی در سیستم لوله كشی پیش گویی شوند تا امكان منزه كردن لوله ها به هنگام گرفتگی آماده شود .

سیستم های لوله كشی می بایست در موقعیت بهداشتی حفظ شوند و در مسیر انشعاب های بی واسطه و غیره بی واسطه به شبكه فاضلاب از سیفون با آببند مطلوب مصرف شود . با تعیین مسافت كافی در بین وسایل بهداشتی میتوان موقعیت قابل قبولی برای تعمیرات آنان آماده كرد . این مدل وسایل برای منزه كاری می بایست به صورت معقولی دردست باشند .

تولید و نصب لوله های فاضلاب می بایست با استعمال از مواد مقاوم و نشت ناپذیر در قبال آب و بخارات زیان آور حاصل از هوای فاضلاب باشند . نصب می بایست با مهارت و اجرایی مطلوب و استعمال از مصالح مرغوب صورت بپذیرد .

سیستمهای لوله كشی می بایست طوری پباده سازی اجرا و تهیه شوند كه بتوانند آب را به میزان كافی تامین كنند . به هنگام استعمال معمولی از سیستمهای تازه و یا این که سیستمهای مرمت شده می بایست از حیث نشت و مشخص و معلوم شدن هر نوع عیب و نقص تست شوند .

لوله كشی ساختمان

در پباده سازی می بایست کلیه نوع ملاحضات از حیث محافظت مقاومت موادسازنده ساختمانی رعایت شود . انتهای لوله ونت كه در روی بام ادامه میابد می بایست طوری پباده سازی شود كه از بازگشت هوای کثیف به ساختمان و عدم انتقال هوا از لوله به بیرون دوری كند . لوله بازکنی منطقه میدان رهبر

ملاحضات اضطراری برای حفاظت علیه آلودگیهای ناشی از جریان معكوس فاضلاب مواد غذایی پسماندهای مواد گند زدا و دیگر مواد شبیه مراد شود موادی كه سبب ساز گرفتگی لوله ها و اتصالات می‌شوند و یا این که در تركیب با مواد فاضلابی گازهای قابل اشتعالی ساخت می كنند مجاز نیستند به شبكه ی فاضلاب ساختمان شیوه پیدا كنند .

//www . parsethylene . com/index . php[/src]

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *